دانشگاه پچ مجارستان

معرفی شهر پچ مجارستان

شهر پچ(Pécs ) با مساحت تقریبی ۱۶۲ هزار کیلومتر مربع پنجمین شهر بزرگ مجارستان است که در مجاورت رشته کوه مسک (MESCK) در جنوب غربی کشور مجارستان در نزدیکی مرز این کشور با کرواسی و ۲۲۰ کیلومتری پایتخت (شهر بوداپست) واقع شده است.

جمعیت شهر پچ بر اساس آخرین سرشماری در سال ۲۰۱۴ میلادی ۱۴۵۳۴۷ نفر است.

منطقه ای که شهر پچ درآن واقع شده است، یکی از سکونت گاه های بشری در زمان باستان بوده است. حفاری های باستان شناسی قدمت آن را حدود ۶ هزار سال می دانند. شهر پچ در قرن دوم توسط رومیان در منطقه زندگی اقوام سلت و پانونی تأسیس شد و در قرن چهارم مرکز استان والریا و تبدیل به یک پایگاه مهم برای مسیحیت شد.

گورستان قدیمی مسیحیان که مربوط به این دوران است در سال ۲۰۰۰ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

کلیسا و اقامتگاه اسقف اعظم در سال ۱۰۰۹ توسط استفان اول بنا شده است. اولین دانشگاه کشور مجارستان در سال ۱۳۶۷ در شهر پچ تأسیس شده است. همچنین، بزرگ ترین دانشگاه کشور مجارستان با ۳۴۰۰۰ دانشجو در شهر پچ واقع شده است. این شهر با تلاش های اسقف‌ یانوش پانونیوس، شاعر انسان دوست مشهور به مرکز هنر و فرهنگ تبدیل شده است. شهر پچ میراث غنی متعددی از دوره امپراتوری عثمانی با قدمت ۱۵۰ سال از جمله مسجد پاشا قاسم و غیره را در خود جای داده است.

پچ، شهری چند فرهنگی است که لایه های متعدد فرهنگی در آن شکل گرفته و ارزش های مختلف فرهنگی 2000 ساله را در خود جای داده است. اقوام مختلف مجار، کروات و سابین در کنار یکدیگر و در محیط چند فرهنگی و اقتصادی در صلح و آرامش زندگی می‌کنند. در سال ۱۹۹۸ شهر پچ جایزه «شهر صلح» یونسکو را به واسطه حفظ فرهنگ اقلیت ها، داشتن روحیه مدارا و کمک رسانی به آوارگان جنگ یوگسلاوی به خود اختصاص داد.

شهر پچ مجارستان و جایزه شهر زنده و پویا

این شهر در سال ۲۰۰۷ مقام سوم مسابقه شهر «زنده و پویا» را در رده شهر‌هایی با جمعیت ۷۵ تا ۲۰۰ هزار نفر کسب کرده است. در سال ۲۰۰۸ موفق به کسب مقام دوم در این رقابت شده است. شهر پچ در سال ۲۰۱۰ در کنار شهرهای استانبول ترکیه و اسن آلمان به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد و شعار شهر پچ، «شهر بدون مرز» میباشد.

ارتباط پچ با شیراز، اقتصاد شهر و دانشگاه پچ مجارستان

اقتصاد این شهر بر پایه کشاورزی استوار است و به دلیل داشتن دانشگاه های بزرگ و معروف به ویژه در علوم پزشکی و نیز کارخانه بزرگ چینی سازی و صنایع چرم شهرت فراوان دارد. این شهر دارای یک فرودگاه بین‌المللی با تعداد معدودی پرواز به کشور ‌های همجوار نظیر بلغارستان و از طریق خطوط ریلی به بوداپست و کشور‌های اتریش، کرواسی و بوسنی متصل شده است.
شهرهای پچ و شیراز خواهر خوانده شدند. شهر پچ مجارستان و شهر شیراز ایران طی مراسمی خواهر خوانده اعلام شدند که در این مراسم ریاست دانشگاه پچ مجارستان، شهردار پچ و مقامات ایران حضور داشتند.

امکانات فرهنگی شهر پچ مجارستان، خواهر خوانده شیراز

شهر پچ دارای ۱۰ موزه، ۱۰ کتابخانه بزرگ، ۶ سالن تئاتر و ۱۱ گالری است. در صد سال گذشته، پچ با ارگ های بادی‌ خود معروف شده است و ارگ‌های بادی در این شهر، شهرت جهانی پیدا کرده‌اند. به همین مناسبت، موزه ارگ انگستر که در برگیرنده نقشه‌های ساخت ارگ های بزرگ و جزئیات ساختمانی آنها است، در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد.
در این شهر کنسولگری ۷ کشور کرواسی، فنلاند، فرانسه، هلند، آلمان، ایتالیا و اتریش نیز وجود دارند که در ارتقاء جایگاه این شهر نقش بسیار مهمی دارند.
شهر پچ با ۱۷ شهر ارتباط خواهر خواندگی دارد که از این میان می‌توان به سیاتل و توسان آمریکا، لیون فرانسه، گراتس اتریش، اوسیک کرواسی و توزلای بوسنی و هرزگوین اشاره کرد.

تحصیل در مجارستان

دانشگاه پچ مجارستان در یک نگاه :

تاریخچه دانشگاه پچ مجارستان به سال 1367 بازمی‌گردد که لویی کبیر، دانشگاهی را در شهر اسقفی پچ تأسیس کرد.

دانشگاه پچ در سال ۱۹۵۱ و در نتیجه یک ادغام چند مرحله ای دانشگاه پچ تأسیس شد که به یکی از مشهورترین و معتبرترین مؤسسات دارای نقش پیشرو در آموزش منطقه ای تبدیل شده و شامل ده دانشکده است که طیف کاملی از آموزش عالی با کیفیت بالا را پوشش میدهد.

شهر تاریخی، فرهنگی و آموزشی پچ مفتخر است که قدیمیترین دانشگاه مجارستان را در خود جای داده است. دانشگاه پچ که در سال ۱۳۶۷ تأسیس شد، امروزه، یکی از بزرگ ترین دانشگاه ها در جهان با ۲۲۰۰۰ دانشجو از سراسر جهان است. دانشجویان بین المللی که تحصیل در مجارستان و این دانشگاه طراز اول را برگزیده اند. دانشگاه پچ یک دانشگاه دولتی است که دانشکده پزشکی آن در فهرست دانشکده های پزشکی سازمان جهانی بهداشت قرار دارد و توسط هیأت اعتباربخشی مجارستان تأیید شده است.

برنامه بین المللی پذیرش دانشجو در سال ۱۹۸۴ با ۳۸ دانشجو آغاز شد. تعداد پذیرفته شدگان که برای مهاجرت تحصیلی، دانشگاه پچ را برگزیده اند، به تدریج افزایش یافته است و هر ساله به تعداد دانشجویان پذیرفته شده افزایش می‌یابد. اولین شرکت کنندگان در دوره تحصیلی سال ۱۹۹۰ از دانشگاه پچ فارغ التحصیل شدند و این دانشگاه، پذیرای دانش‌آموزان از ۶۷ کشور در سراسر جهان بود. در حال حاضر، هر سال حدود صد دانشجو فارغ التحصیل می‌شوند و مدارک M. D.، D. M. D. و Dr. Pharm دریافت میکنند.

دانشکده پزشکی دانشگاه پچ به دو دسته تقسیم می‌شود: ۲۹ بخش بالینی و ۲۰ بخش دیگر مرتبط با علوم پایه و پیش بالینی پزشکی. حدود ۸۰۰ پزشک و متخصص در بخش های بالینی این دانشگاه مشغول به کار هستند. این دانشگاه تنها میزبان ۵۱۵ پزشک که دارای مدرک PhD هستند، است و ۹۱ عضو نیز دارای مدرک دکترای علوم مجار هستند. بیمارستان دانشگاه ظرفیت۱۳۵۰ تخت را دارد، مرکز قلب این دانشگاه، بروزترین مرکز کشور مجارستان محسوب می‌شود و دانشکده پزشکی مجهز به سالن های سخنرانی و سمینار است.

دانشگاه پچ مجارستان یکی از قطب های برتر پژوهش در جهان محسوب می‌شود و دانشجویان در ضمن تحصیل به منظور انجام پروژه های تحقیقاتی از طرف دانشگاه و تیم های تحقیقاتی منسجم به ‌خوبی حمایت می‌شوند.

بر طبق استاندارد ‌های اروپا، اگر چه هدف اصلی دانشکده پزشکی، آموزش علوم و هنر پزشکی است، اما پژوهش نیز یکی از موارد مهم و اهداف این دانشگاه محسوب می‌شود. بیش از ۶۰ پروژه تحقیقاتی با حمایت آکادمی علوم مجارستان و بنیاد ملی تحقیقات مجارستان در حال انجام است و دانشجویان در این مسیر توسط دانشگاه به شدت تشویق می‌شوند.

دانشگاه پچ، یک دانشگاه بین‌المللی در یک شهر بین‌المللی

دانشگاه پچ هر ساله میزبان دانشجویان بین المللی از ۱۱۰ کشور دنیا است و دانشجویان دارا‌ی همکلاسی هایی از کشور‌ های مختلف نظیر: کرواسی، مغولستان، فلسطین، آذربایجان، ترکیه، آلمان، نروژ، لهستان، نیجریه، مولداوی، لاِئوس و چین هستند. در حدود سی سال اخیر، زبان تدریس در این دانشگاه به زبان انگلیسی و ده سال اخیر نیز زبان آلمانی به آن افزوده شده است. این دانشگاه زمینه ادامه تحصیل برا‌ی دانشجویان خود در خارج از مجارستان را نیز فراهم کرده است. دانشگاه پچ همکاری و تعامل بسیار خوبی با دانشگاه های جهان دارد و طرف قرارداد با بیش از ۵۰۰ دانشگاه از سراسر دنیا است که فرصت تحصیل رایگان در خارج از کشور را برا‌ی دانشجویان فراهم می‌کند.

دلایل بسیاری برای دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند و متقاضی تحصیل در اروپا از سراسر جهان هستند، وجود دارد که تحصیل در مجارستان و دانشگاه پچ را انتخاب کنند: اعتبار جهانی، سیستم آموزشی بروز و قوی، هزینه مناسب و مقرون به صرفه، محیط چندفرهنگی شهر پچ و فرصت‌های شغلی مناسب.

گروه علمی آموزشی نوآوان دانش، تنها نمایندگی رسمی دانشگاه های اتحادیه اروپا

گروه علمی آموزشی نوآوان دانش، به عنوان نماینده رسمی یکی از اولین و قدیمی ترین دانشگاه های اتحادیه اروپا برگزیده شد و این افتخار را مدیون همراهی شما و چندین دهه فعالیت صادقانه خود در حوزه آموزش گروه های پزشکی می‌دانیم.

انطباق با برنامه‌ریزی اتحادیه اروپا

دانشگاه پچ مجارستان به عنوان یکی از قطب های علمی-پزشکی اتحادیه اروپا انتخاب شد، بطوری که با سرمایه گذاری مشترک چندین کشور اتحادیه اروپا، این دانشگاه قدیمی اتحادیه اروپا به مرکز آموزش پزشکی، داروسازی و دندان پزشکی برای کشور های بزرگ اتحادیه مانند آلمان، نروژ، سوئد، اسپانیا و ایتالیا تبدیل شد. این اعتبار علمی تا جایی پیش رفت که آلمان بطور مجزا در دانشگاه پچ، برنامه تربیت پزشکان آلمانی را بنا نهاد که هم اکنون، قدمت این دوره آموزشی به ۳۰ سال می‌رسد.

دوره “GERMAN PROGRAME” ویژه دانشجویان آلمانی است که تحصیل خود را در رشته پزشکی با بالاترین استاندارد اتحادیه اروپا تکمیل می‌کنند و بلافاصله پس از اتمام دوره، در کشور خود استخدام می‌شوند.

دانشگاه پچ، دانشگاه برتر آموزش گروه پزشکان

سرمایه گذاری‌های مشترک اتحادیه اروپا تا جایی پیش رفته است که کشورهای اسکاندیناوی مانند نروژ با بورسیه مستقیم و پرداخت تمامی هزینه ها، دانشجویان پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی نروژی را با پرداخت بالاترین هزینه ها در دانشگاه پچ بورسیه می‌کنند تا با کسب بروزترین دانش و علم پزشکی به کشور خود بازگردند و در سیستم درمانی استخدام شوند. جالب است بدانید که هزینه‌ های دانشجویانی که توسط دولت های خود (مانند کشور نروژ) پرداخت می‌شوند، شامل پرداخت کامل شهریه، هزینه اقامت و غذا و تمامی پروژه های تحقیقاتی است.

سرمایه گذاری ها و پیشرفت ها تا بدان جا سوق داده شد که یکی از بزرگترین مجموعه های ساینس بیلدینگ (ساختمان های دانش) توسط سرمایه گذاری های اتحادیه اروپا شامل مجموعه ۳ ساختمان، مرکز دانش و مرکز جراحی های پیشرفته قلب با دسترسی هوایی در پچ بنا شد. مراحل احداث ساختمان های دانش در تصاویر زیر نمایش داده می‌شوند که در سال ۲۰۱۱ تکمیل شد و به بهره برداری رسید.

ادامه سرمایه‌گذاری‌ها برای تربیت گروه‌های پزشکی برتر

سرمایه گذاری کلان اتحادیه اروپا برای ساخت یکی از بزرگترین کتابخانه های پزشکی و مجهزترین آن در شهر پچ به گونه‌ای پیش رفت که یک مجموعه کتابخانه کاملاً مجهز طی چندین سال ساخته و افتتاح شد. کتابخانه‌ای که در نوع خود در دنیا بی‌نظیر است، با پیشرفته ترین تجهیزات دسترسی به محتوای آنلاین معتبرترین مقالات دنیا، ساختمانی عریض و طویل با اتاق های اختصاصی شیشه ای جهت مطالعه با قابلیت عدم نفوذ صدا و … .

انتخاب دانشگاه پچ به عنوان قطب علمی کشور

در نهایت، قدیمی ترین دانشگاه اتحادیه به عنوان قطب علمی و مرکز علمی انتخاب شد و مراکز درمانی و بیمارستان ها توسعه یافت. مگا کلینیک داوینچی در همان سال ها بنا شد و اکنون به عنوان مرکز توریسم درمانی در تمامی رشته های پزشکی، بیماران را با استانداردی بالاتر از استانداردهای پایه اتحادیه اروپا درمان می کند.

ساختمان جدید

ساختمان جدید دانشگاه پچ با اعتباری که از حمایت های اتحادیه اروپا می‌شد، افتتاح شد.

یکی از مزایای بسیار مهم تحصیل در دانشگاه پچ برای دانشجویان خارجی متقاضی مهاجرت تحصیلی، دریافت مدرک ۱۲ ستاره طلایی اتحادیه اروپا است. تمامی فارغ‌التحصیلان دانشگاه پچ مدرک ۱۲ ستاره طلایی اتحادیه اروپا را دریافت می‌کنند که باعث شده است کشورهای متعدد از جمله آمریکا، کانادا و کره جنوبی نیز به خیل عظیم حامیان این دانشگاه بپیوندند.

بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، دارندگان مدارک پزشکی صادره با نشان ۱۲ ستاره پرچم اتحادیه اروپا بدون هیچ قید و شرطی می‌توانند در اروپا در حرفه خود مشغول به کار شوند و بنابراین، دانشجویان دانشگاه پچ به محض دریافت مدرک در سراسر اتحادیه اروپا فرصت شغلی دارند. با توجه به اینکه مدارک این فارغ التحصیلان توسط اتحادیه اروپا صادر شده است، آنها نیاز به ارائه محتوای آموزشی و ارزشیابی مدرک ندارند.

کالج پچ دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان

در میان کالج های آموزشی برای ورود به دانشگاه، تنها دانشگاه علوم پزشکی است که هم از نظر علمی و هم از نظر اعتباری مربوط به دانشگاه است که این مهم باعث شده است تا دانشجویان با پایه ای قوی تر وارد دوره سرنوشت ساز پزشکی شوند.

هشدار “مراقب باش اشتباه انتخاب نکنی”

موسسه یا گروه پزشکی نوآوران دانش، نه تنها یک موسسه و سازمان آموزشی در حوزه پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی است، بلکه با توجه به پیشینه و فعالیت های علمی و برجسته از جانب قدیمی‌ترین دانشگاه پزشکی دنیا به عنوان دفتر خاورمیانه دانشگاه نیز انتخاب شده است. بنابراین، دفتر خاورمیانه دانشگاه پچ تحت نظارت مستقیم دانشگاه پچ و در جهت تسهیل تمامی امور مرتبط با پذیرش و تحصیل دانشجویان متقاضی تحصیل در مجارستان در مجموعه علمی پزشکی نوآوران دانش فعالیت می‌کند.

گروه نوآوران دانش به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه پچ و موسسه رسمی اعزام دانشجو و پذیرش تحصیلی از دانشگاه پچ در ایران و منطقه خاورمیانه با امکان حمایت از دانشجویان در حوزه اتحادیه اروپا و خدمات فراوان علمی نظیر گزارش تحصیلی دانشجو، پذیرش صفر تا صد، دریافت ویزای تحصیلی و حمایت همه جانبه از دانشجویان تبدیل به تنها برند آموزشی و موسسه رسمی اعزام دانشجو و پذیرش تحصیلی از دانشگاه پچ در ایران و خاور میانه شده است که همواره در کنار و همراه دانشجویان محترم خواهد ایستاد.

نوآوران دانش، نوآوری در آموزش

Noavarandanesh, innovation in education

خدمات درمانی دانشگاه پچ

کمک‌های اولیه و بیمه درمانی برای دانشجویان اروپایی رایگان است؛ بقیه دانشجویان در بعضی بیماری ها باید بیمه پرداخت کنند. با کارت اقامت در اروپا فقط خدمات موارد اورژانس رایگان است، مانند اکسیژن درمانی یا دیالیز و در موارد دیگر باید هزینه پرداخت کنید. در صورتی که نیاز به خدمات درمانی بیشتر داشته باشید باید از خدمات بیمه های خصوصی استفاده کنید.

همچنین، دانشجویان می‌توانند از خدمات بیمه TAJ استفاده کنند که با مراجعه بهNagy Lajos Király ۳ Pecs  به همراه مدارک مربوطه می‌توانید از این خدمات این بیمه استفاده کنید. کارت بیمه TAJ برای دانشجویان بورسیه در کشور مجارستان رایگان است، در غیر اینصورت باید ماهیانه مبلغ ۳۸۲۵۰ فورینت برای این بیمه پرداخت کنید.

در صورت نیاز به مراقبت پزشکی کجا مراجعه کنید؟

برای مراجعه به پزشک خانواده/پزشک عمومی (GP) می‌توانید در ساعات تعیین شده به مرکز بهداشت دانشگاه مراجعه کنید:
مرکز بهداشت و بهداشت حرفه‌ای مرکز بالینی دانشگاه پچ / ‚PTE KK Foglalkozás-egészségügyi és Munkahigiénés کوزپونت
محل مشاوره : Pécs، Nyár u. ۸.
ساعات کار:
دوشنبه: ۸: ۳۰ تا ۱۱: ۳۰ و ۱۲: ۳۰ تا ۱۵: ۰۰
سه شنبه – چهارشنبه: ۸: ۳۰ – ۱۵: ۰۰
پنجشنبه: ۸: ۰۰ – ۱۵: ۰۰
جمعه: ۸: ۰۰ تا ۱۲: ۰۰ و ۱۳:

خوابگاه های دانشگاه پچ

به عنوان یک دانشجو باید مکانی را برای ماندن در شهر پچ پیدا کنید که دو گزینه دارید یا یک آپارتمان اجاره کنید یا در خوابگاه بمانید.

خوابگاه های دانشگاه پچ دارای مراقبت های دایمی، سیستم امنیت، سیستم اعلان حریق و برنامه نظافت مرتب هستند. در حال حاضر ۵ خوابگاه برای دانشجویان دانشگاه پچ به نام های خوابگاه Szántó، خوابگاه Jakabhegyi، خوابگاهBoszorkány ، خوابگاه Szalay László و خوابگاه Hunyor وجود دارد.

البته درصورتیکه امنیت، آسایش و حریم خصوصی را ترجیح می‌دهید، می‌توانید در شهر پچ آپارتمان اجاره کنید. مؤسسه نوآوران دانش به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه پچ و موسسه رسمی اعزام دانشجو و پذیرش تحصیلی از دانشگاه پچ در ایران و خاور میانه برا‌ی پیدا کردن آپارتمان مناسب در شهر پچ شما را همراهی می‌کند.

تاریخ شروع کلاس ها

در دانشگاه های مجارستان هر سال تحصیلی شامل دو ترم است. ترم اول از 6 سپتامبر به عنوان ترم پاییز شروع می‌شود. تعطیلات پاییز در هفته سوم و چهارم اکتبر است. در اولین هفته دسامبرExam period   شروع می‌شود. ترم بهار از دوشنبه هفته اول فوریه شروع می‌شود و زمان امتحانات تا هفته سوم خرداد ادامه دارد. توجه داشته باشید که این تاریخ ها در دانشگاه های مختلف ممکن است متفاوت باشد.

دریافت کارت اقامت

دریافت کارت اقامت، اولین اقدامی است که بعد از رسیدن به مجارستان و شهر پچ باید انجام دهید. کارت اقامت خود را می‌توانید با مراجعه به اداره مهاجرت دریافت کنید. البته قبل از مراجعه به اداره مهاجرت باید وقت مراجعه رزرو کنید.

ساعات کاری اداره مهاجرت:

Monday ۸: ۰۰-۱۸: ۰۰
Tuesday ۸: ۰۰-۱۶: ۰۰
Wednesday: CLOSED
Thursday ۸: ۰۰-۱۶: ۰۰
Friday ۷: ۳۰-۱۲: ۰۰
مدارک لازم که باید همراه خود داشته باشید:
1- گذرنامه/پاسپورت
2- یک قطعه عکس
3- فرم درخواست که باید از وب‌سایت پر شود
4- گواهی اشتغال به تحصیل
5- قرارداد اجاره یا نامه خوابگاه

با ویزای نوع D که در کنسولگری مجارستان دریافت می‌کنید، فقط یک بار می‌توانید به مجارستان سفر کنید که به مدت ۳۰ روز معتبر است (۳۰ روز با ورود به منطقه شینگن در هر مرز منطقه شنگن اعتبار دارد). بنابراین لطفاً شما ترجیحاً در دو هفته اول ورود خود در اسرع وقت به اداره مهاجرت مراجعه کنید. درصورتیکه زیر ۱۸ سال سن دارید، در مجارستان به یک نماینده قانونی نیاز دارید تا اسناد رسمی را امضا کند.

رشته پزشکی در دانشگاه پچ

دانشگاه پزشکی پچ مجارستان در لیست دانشگاه های بین المللی قرار دارد. فهرست دانشکده های پزشکی را می‌توانید با مراجعه به وب سایت www.wdoms.org بررسی کنید.

مدرک دانشگاه پزشکی پچ مورد تایید در تمام کشور های اروپایی از جمله نروژ و سوییس است.

مدرک پزشکی دانشگاه پچ مورد تایید کشور انگلستان است و فارغ التحصیلان این دانشگاه واجد شرایط برای کار کردن در این کشور هستند، فارغ التحصیلان رشته های پزشکی دانشگاه پچ در دانشگاه های آمریکا بعد از گذراندن امتحانUSMLE  واجد شرایط کار کردن در این کشور میشوند و در کشور کانادا بعد از گذراندن آزمون ارزیابی شورای کانادا (MCCE) و آزمون صلاحیت شورای پزشکی کانادا (MCCQE) می‌توانند درخواست اقامت و طبابت کنند.

دانشگاه پزشکی پچ در مورد رنگ پوست، نژاد، مذهب، جنسیت، وضعیت تاهل و معلولیت هیچ تبعیضی قائل نمی‌شود.

برای ثبت نام در دانشگاه پزشکی پچ مجارستان باید حتماً مدرک دیپلم دبیرستان خود را دریافت کرده باشید؛ در غیر اینصورت، در شرایطی می‌توانید ثبت نام کنید که تا قبل از شروع کلاس ها این مدرک را ارائه دهید. دانشگاه به شما توصیه می‌کند در صورتی که دو سال از مدت زمان اخذ دیپلم گذشته است، حتماً در دوره های پیش دانشگاهی دانشگاه شرکت کنید. برای ورود به دانشگاه پزشکی پج مجارستان باید پایه قوی در رشته های زیست‌شناسی و شیمی داشته باشید و برا‌ی دانشجویان بین المللی توصیه شده است که سطح زبان خوبی داشته باشند.
متقاضیانی که دارا‌ی مدرک کارشناسی/لیسانس مرتبط هستند هم می‌توانند با داشتن مدرک زبان در این دانشگاه ثبت نام کنند و در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهند. حتی در صورتی که دروس سال اول پزشکی مانند شیمی، زیست شناسی، بیوفیزیک، آناتومی، بافت شناسی و جنین شناسی دارای سیلابس ها یا عناوین دروس با مطالب مرتبط یکسان با دانشگاه باشند را می‌توانید در دانشگاه نگذرانید و در دانشگاه معادل‌سازی کنید.

دانشجویان متقاضی در کلیه رشته های پزشکی مجارستان ملزم به گذراندن آزمون ورودی هستند؛ هزینه این امتحان برای دانشجویان ایرانی ۷۰۰ یورو است. امتحان ورودی دانشگاه پچ مجارستان شامل دو بخش است: امتحان شفاهی و امتحان کتبی. به دلیل بیماری کرونا، این امتحانات به صورت آنلاین برگزار می‌شود. امتحان کتبی دانشگاه پچ به صورت سؤالات چند گزینه ای شامل ۲۰ سؤال زیست‌شناسی، ۲۰ سؤال شیمی، ۴۰ سؤال زبان عمومی و ۲۰ سؤال انگلیسی پزشکی است که مدت زمان امتحان یک ساعت و چهل دقیقه است. امتحان شفاهی دانشگاه پچ مجارستان حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه توسط یکی از پرفسور ‌های دانشگاه و با پرسش از سؤال‌های پزشکی برگزار می‌شود.

نکته بسیار مهم: امتحان از اولین چهارشنبه ماه مارس تا اواسط ماه جولا‌ی ادامه دارد و دانشجویان هزینه امتحان را باید تا قبل از برگزاری امتحان پرداخت کنند. ثبت‌نام امتحان باید دو هفته قبل از تاریخ برگزاری انجام شود و در صورتی که ثبت نام با کمک نماینده انجام شود دانشجو کمتر در روند ثبت نام و آزمون با مشکل مواجه خواهد شد.

در نظر داشته باشید شما فقط دو بار می توانید در این امتحان شرکت کنید.

شهریه‌ های دانشگاه پزشکی پچ مجارستان

رشته پزشکی یک دوره شش ساله است که شهریه این رشته سالیانه ۱۶۷۵۰ دلار (شهریه در ترم اول ۹۰۰۰ دلار و در ترم دوم ۷۷۵۰ دلار) است.
رشته دندان پزشکی یک دوره پنج ساله است که شهریه سالیانه ۱۷۳۵۰ دلار (شهریه در ترم اول ۹۳۰۰ دلار و برای ترم دوم ۸۰۵۰ دلار) است.
رشته داروسازی در این دانشگاه یک دوره پنج ساله است که شهریه سالیانه آن ۸۴۰۰  یورو (شهریه برای ترم اول ۴۴۰۰ یورو و برای ترم دوم ۴۰۰۰  یورو) است.

سایر هزینه ها

هزینه ثبت‌نام امتحان: ۷۰۰ یورو
هزینه بررسی مدارک: ۲۰۰ یورو
هزینه ثبت‌نام درکالج پیش‌پزشکی: 3۵۰  یورو
هزینه تهیه کتاب: بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار

آیا میدانستید کالجی با نام کالج پچ مجارستان وجود ندارد؟

همانطور که قبلاً توضیح دادیم برای ورود به دانشگاه پچ نیاز به امتحان ورودی دارید؛ به همین منظور دانشگاه پچ با بهره‌گیری از اساتید خود دانشگاه، اقدام به برگزاری دوره‌های آماده سازی با نام پیش دانشگاهی پزشکی (به زبان مجاری preparatory course) به منظور تقویت دانش و زبان تخصصی متقاضیان ورود به این دانشگاه کرده است.

دانشگاه پچ برای این دوره دو بار در سال ثبت‌نام دارد. اولین دوره که در ماه اکتبر شروع می‌شود و دوره دوم از ماه ژانویه آغاز می‌شود و اتمام هر دو دوره، ماه ژوئن خواهد بود. هزینه هر دو دوره ۸۲۰۰ دلار است که متقاضی باید ۳۵۰ یورو بابت هزینه ثبت نام و ۲۰۰ یورو بابت بررسی مدارک به دانشگاه پرداخت کند.

دروسی که در دوره پیش دانشگاهی دانشگاه پچ می‌گذرانید شامل بیولوژی، بیوفیزیک، بیوشیمی و فیزیولوژی است، این دوره برای تمام متقاضیان رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و رشته های پیراپزشکی یکسان است.

در نظر داشته باشید با توجه به اینکه دوره پریمدیکال پچ مستقیماً زیر نظر خود دانشگاه برگزار میشود و از اساتید خود دانشگاه بهره می‌برد، واحد های گذرانده شده در این دوره در دانشگاه پذیرفته می‌شوند.

نکته بسیار مهم: درصورتیکه دوره را با نمرات عالی بگذرانید از امتحان ورودی دانشگاه معاف هستید.

آیا خوابگاه دارد؟ بله! اما در نظر داشته باشید هزینه های زندگی در پچ پایین‌تر از بوداپست است و از طرف دیگر، هزینه خوابگاه در پچ ماهیانه ۳۵۰ یورو است. شما با این هزینه میتوانید در پچ یک آپارتمان مستقل اجاره کنید و از همه مهم تر، از آنجا که به خانواده های دانشجویان بدون دعوت‌نامه ویزا داده می‌شود، دانشجویان می‌توانند در منزل شخصی خود میزبان خانواده های خود باشند.

مدارک لازم جهت ثبت‌نام در دوره پیش‌دانشگاهی

1- یک قطعه عکس
2- ترجمه مدارک تحصیلی
3- پاسپورت
4- فرم پذیرش

رشته های پیراپزشکی در دانشگاه پچ مجارستان

دانشگاه پزشکی پچ هر ساله برگزار‌کننده دوره های رشته های پیراپزشکی مانند فیزیوتراپی، پرستاری، مامایی و تغذیه است. این دانشگاه میزبان ۳۰۰ دانشجو از ۷۰ کشور دنیا در این رشته ها است که در مقطع لیسانس هستند و تقریباً ۴ سال طول می‌کشد. از مزایای تحصیل در رشته های پیراپزشکی دانشگاه پچ مجارستان، اعتباری است که مدرک کسب شده توسط این دانشگاه در کل اروپا دارد. به ویژه در رشته پرستاری که نه تنها سود مالی بسیار زیادی دارد، بلکه متقاضی بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد.

نکته بسیار مهم در مورد رشته‌های پیراپزشکی دانشگاه پچ مجارستان:

در دانشگاه های مجارستان در سال آخر تحصیل به دانشجویان برا‌ی ادامه تحصیل و کار آموزش داده می‌شود و به دانشجو مدرک ECLE اعطا می‌شود، دانشجویان متقاضی کار در کشور آلمان باید این مدرک را داشته باشند و این مدرک زبان جزو الزامات ویزای آلمان است؛ از همه مهم تر، خود دانشگاه به دانشجویان در کاریابی کمک می‌کند. شهریه این رشته ها که یک دوره چهار ساله هستند، برا‌ی سال اول ۷۰۰۰ یورو و برای سال های دوم، سوم و چهارم ۵۰۰۰ یورو در نظر گرفته شده است.

اطلاعات دانشگاه پچ مجارستان

دانشگاه پچ مجارستان در سال ۱۳۶۷ میلادی افتتاح شد.

دانشگاه پچ مجارستان

دانشگاه پچ مجارستان تاسیس

دانشگاه پچ مجارستان سال ۱۳۶۷ تاسیس شد

دانشگاه پچ مجارستان در ۳ پروگرام آلمانی مجاری و انگلیسی به تدریس رشته های پزشکی داروسازی دندانپزشکی پرستاری مامایی و فیزیوتراپی تدریس می کند.

دانشگاه پچ و دانشجویان خارجی

دفتر خاورمیانه دانشگاه پچ واحد تحصیلات مجارستان

دفتر خاورمیانه دانشگاه پچ واحد تحصیلات مجارستان

تحصیل در مجارستان تحصیل در مجارستان