تحصیل در رومانی

تحصیل در رومانی؛پرچم

undefined

رومانی ، تحصیل در رومانی

یکی از مقصد های ادامه تحصیل دراروپا در رشته های پزشکی ، دندان پزشکی و داروسازی با توجه به اینکه عضو پیمان شنگن نیست کشور زیبای رومانی می باشد .
وزارت بهداشت ایران 4دانشگاه این کشور را موردتایید قرار داده است که به شرح زیر می باشد :

Carol Davila University of Medicine and Pharmacy

دانشگاه کارول داویلا

دانشگاه پزشکی کارول داویلا رومانی

Grigore T. Popa University of Medicine and Pharmacy

دانشگاه پزشکی گر ت پوپا

دانشگاه پزشکی گر ت پوپا رومانی

Universitatea de Medicina si Farmacie Iuliu Hatieganu Cluj-Napoca

دانشگاه پزشکی لولیا
Victor Babes University of Medicine & Pharmacy, Timisoara

دانشگاه ویکتور باباچ

توجه مهم ، تحصیل در رومانی

دانشگاه های رومانی همواره بطور ثابت در لیست وزارت بهداشت از نظر تائید نبوده

و همواره در سال های گذشته چندین بار از لیست خارج شدند و مجدد وارد لیست شده

از این رو اعتبار این دانشگاه ها همیشه در ایران در ابهام بوده در مقایسه با دانشگاه های مجارستان دانشگاه های مجارستان همواره بطور ثابت در لیست تائید بوده و هیچگاه از لیست خارج نشده همچنین درجه اعتباری دانشگاه های مجارستان در usmle هم اعتبار با انگلستان و pathway 4 می باشد.

دانشگاه های پزشکی رومانی

رومانی ۴ دانشگاه پزشکی دارد که معروفترین دانشگاه پزشکی رومانی در رشته های پزشکی دانشگاه داویلا می باشد که به دانشگاه بخارست هم معروف است پزشکی و دندانپزشکی در این دانشگاه یک دوره شش ساله است و این دانشگاه هر سال فقط 300 دانشجو می پذیرد

شرایط مدرک زبان برای تحصیل پزشکی

برای تحصیل پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاهی مانند دانشگاه پزشکی کالور دیولا ، دانشجو باید بتواند انگلیسی صحبت کند و برای واقف شدن به این موضوع از کلیه دانشجویان پذیرفته شده می خواهند که برای آزمون انگلیسی پزشکی شرکت کنند.
جهت شرکت در آزمون زبان انگلیسی پزشکی ، دانشجو باید مبلغ ۳۰۰ یورو مالیات غیر قابل استرداد بپردازد ، قابل ذکر است که چنانچه متقاضیی این آزمون را پشت سر گذاشته و نمره قبولی را کسب نکرده باشد ، این مبلغ پس داده می شود.

هر چند با توجه به ارزان بودن و محسنات زیاد کشور رومانی برا ی ادامه تحصیل اما باید این نکته را متذکر شد که کشور رومانی سیستم درمانی خیلی پیشرفته ای ندارد و اخذ ویزای این کشور برای ایرانی ها مسیر آسان نبوده.

سیستم درمانی رومانی به قدری ضعیف هست که در سطح سیستم بهداشنی روسیه ارزیابی شده و لذا تمایل به تحصیل در رومانی فقط در بین دانشجویان کشور های فقیر بیشتر است.

زیرا با توجه به اینگه این کشور عضو پیمان شنگن نیست لذا مدرک آن نیز جهت کار مستقیم در شنگن اعتبار مستقیم ندارد و نیاز به معادل سازی دارد.

خرید سربازی برای مشمولانی که در خارج از کشور هستند

دانشگاه پچ مجارستان اطلاعات کلی 1 (ویدیو)

اینستاگرام دفتر خاورمیانه