تحصیل رایگان در مجارستان

تحصیل رایگان در مجارستان از جمله موضوعاتی است که همواره مورد نظر بسیاری بوده است و اشخاص بسیاری از نقاط  مختلف دنیا خواهان آن هستند.در ابتدای امر توضیحاتی راجع به تحصیل در کشور مجارستان می پردازیم و در نهایت به موضوع اصلی که همان تحصیل رایگان در مجارستان است ارائه خواهد شد.

نکاتی در مورد کشور مجارستان و تحصیل در مجارستان وجود دارد که لازم است به عنوان کسی که قرار است در کشور مجارستان اقامت داشته باشد بدانید این است که پایتخت مجارستان شهر بوداپست است. مجارستان از سال 2007 عضو شنگن شده است و همسایه کشورهایی از جمله اتریش است. شهر بوداپست پایتخت مجارستان، تا وین پایتخت اتریش، تنها حدود 2 ساعت فاصله دارد.

تحصیل در مجارستان

تحصیل رایگان در کشور مجارستان امروزه به یکی از گزینه های تحصیلی مهم در اروپا شده است. دانشجویان فراوانی از سراسر دنیا  برای تحصیل در مجارستان، برای دریافت پذیرش اقدام می کنند. تحصیل در مجارستان در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا با سیستم بولونیا اجرا میشود و برای تحصیل در دانشگاه های مجارستان هیچ گونه محدودیت سنی اعمال نشده است.

مدارک ارائه شده توسط دانشگاه های مجارستان در بسیاری از نقاط جهان دارای اعتبار هستند. برای بدست آوردن اجازه اقامت در کشور مجارستان، اشخاص باید به سفارت مجارستان در محل زندگی خود مراجعه کنند و مدارک مورد نیاز را همراه خود داشته باشند چرا که دانشگاه این مدارک را از آنها می خواهد. امکان تحصیل رایگان و یا کم هزینه صرفا در مقطع دکترا با داشتن رزومه علمی قوی گاها اتفاق می افتد. اما افرادی که علاقه مند به تحصیل رایگان در اروپا، در تمامی مقاطع تحصیلی هستند میتوانند کشورهایی همچون ایتالیا، المان و اتریش را انتخاب قرار دهند.

تحصیل رایگان در مجارستان

 تخصص دندانپزشکی در مجارستان

مجارستان به دلیل مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیل و همینطور هزینه های زندگی همیشه یکی از گزینه های انتخابی افراد برای ادامه تحصیل است. کسانی که دارای مدرک پزشکی هستند و تمایل دارند تحصیل تخصص خود را در رشته پزشکی در کشورهای اتحادیه اروپا بگذرانند، به مجارستان نیز فکر میکنند. در صورتی که شما عزیزان تمایل دارید شرایط خود را به صورت تخصصی برای تحصیل تخصص پزشکی در مجارستان بررسی کنید، می توانید با کارشناسان و مشاورین موسسه نوآوران دانش در شعب مختلف جهان ارتباط حاصل کنید و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید.

بورسیه دندانپزشکی مجارستان

متقاضیان تحصیل رایگان در مجارستان می‌توانند از بورسیه های تحصیلی این کشور استفاده کنند. استفاده از بورسیه های تحصیلی در کشور مجارستان در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر است. برای کسب بورسیه تحصیلی در مجارستان احتیاج به مدرک آزمون آیلتس نیست و متقاضیان میتوانند از مدارک جایگزین استفاده کنند. اولین مزیت کسب بورسیه تحصیلی، کاهش هزینه های تحصیل است. بورسیه تحصیلی باعث میشود که شما در یک کشور اروپایی زندگی راحت و کم هزینه تری را تجربه کنید.

دندان پزشکی مجارستان

هزینه دندانپزشکی در مجارستان

کشور مجارستان در مقایسه با دیگر مناطق اروپای غربی، یک مکان بسیار مقرون به صرفه در مورد شهریه تحصیلی و هزینه های زندگی ارائه می دهد. شهریه ها براساس دانشگاه و برنامه تحصیلی متغیر است. اغلب پزشکی و دندان پزشکی جزو رشته های بسیار گران قیمت است و شهریه آن تا 20,000 یورو می باشد. در موارد دیگر برنامه تحصیل در مجارستان تا 4,500  یورو کاهش می یابد. دانشجویان علاوه بر پرداخت شهریه  ملزم به پرداخت هزینه درخواست، هزینه آزمون و هزینه ثبت نام هستند، در کشور مجارستان هزینه هر کدام از برنامه تحصیلی بین 100یورو و 150یورو میباشد.

هزینه زندگی در کشور مجارستان نسبتا کم میباشد. معمولا در شهرهای بزرگ مانند بوداپست، تقریبا هزینه ها بالا است مثلا برای اجاره مکان مسکونی باید حدود 300 یورو در هر ماه پرداخت کنید. شما باید بتوانید در مجارستان تقریبا 750 یورو ماهانه کسب کنید، تا بتوانید نه تنها اجاره مکان مسکونی را پرداخت کنند، بلکه هزینه های حمل و نقل، بیمه درمانی، ملزومات تحصیل و چند شب گشت و گذار در شهر را با این مبلغ در طول یک ماه پرداخت کنید.

مشاوره رایگان تحصیل رایگان در مجارستان